مسکن خطرناک؛
 
درباره وبلاگ


هیچیم و چیزی کم ما نیستیم از اهل این عالم که می بینید وز اهل عالم های دیگر هم.ا یعنی چه؟ پس اهل کجا هستیم؟ از اهل عالم هیچیم و چیزی کم غم نیز چون شادی برای خود خدایی ،عالمی دارد پس زنده باش مثل شادی غم ما دوستدار سایه های تیره هم هستیم و مثل عاشق مثل پروانه اهل نماز شعله و شبنم اما هیچیم و چیزی کم رفتم فراز بام خانه ، سخت لازم بود شب بود و مظلم بود و ظالم بود آنجا چراغ افروختم،اطراف روشن شد و پشه ها و سوسکها بسیار دیدم که اینک روشنایی خرده خواهد شد کشتم اسیر بی مروت زرده خواهد شد باغ شبم افسرده چون خون مرده خواهد شد خاموش کردم روشنایی را و پشه ها و سوسکها رفتند غم رفت ، شادی رفت و هول و حسرت ترک من گفتند ... از بام پایین آمدم آرام همراه با مشتی غم و شادی وبا گروهی زخم ها و عده ای مرهم گفتیم بنشینم نزدیک سالی مهلتش یک دم مثل ظهور اولین پرتو مثل غروب آخرین عیسای بن مریم مثل نگاه غمگنانه ما مثل بچه آدم آنگه نشستیم و بی خوبی خوب فهمیدیم باز آن چراغ روز و شب خامش تر از تاریک هیچیم و چیزی کم. ایمیل نشریه: hich.urmiauni@yahoo.com hich.urmiauni@gmail.com
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 25278
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

نشریه ی دانشجویی هیچ
ما از عالم هیچیم و چیزی کم




 

 

 

دانشجوی جدیدالورود: وقتی دیدم به سن ورود به دانشگاه رسیدم و جنس مخالفم نیز در دانشگاه ودر کنار من مشغول تحصیل خواهد شد احساس کردم به ان درجه از فهم و شعور رسیده ام که بتوانم رفتار وکردار خودم رااصلاح کنم اما وقتی وارد  دانشگاه شدم تفکیکی را دیدم که غیر مستقیم به من می گفت تو هنوز بزرگ نشده ای و نمی توانی رفتارت را کنترل کنی برای همین جدایت کردیم....!!!!!!
 مدتی است که مسئله تفکیک جنسیت در دانشگاهها ی کشور مطرح شده و استارت ان هم زده شده که مخالفان و موافقانی را به دنبال داشته خوب یا بد طرحیست که شروع شده وادامه هم خواهد داشت و گفته های ما نیز همچون اب در هاون کوبیدن است!!!!
اما وظیفه خود دیدیم تا صرفا جهت ساکت نماندن در برابر این توهین بزرگ به دانشجویان و محیط دانشگاهی به پیامد های این تصمیم واثارش بر دانشجو و جامعه بپردازیم.
 جدا کردن دانشجویان و تفکیک انان در محیط کلاسی که از امن ترین و مقدس ترین مکان هاست عاقبتش چیست؟
ایا همین دانشجویان فردا در جامعه در مشاغل مختلف در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند؟؟
یا میخواهیم محیط کار را هم به تفکیک بکشانیم؟(البته بعید هم نیست)!!
گفتنی است خود این عمل (تفکیک جنسیت)از لحاظ روانی باعث مشکلات اخلاقی شدید در سطح جامعه می شود زیرا انسان موجودی حریص است بخصوص به چیزی که از ان منع می شود.
لازم به ذکر است با جدا کردن دختران و پسران از هم و جلوگیری از روابط دختر و پسر در دانشگاه ها سبب می شود برخورد های ساده دانشجویی و همچنین برخی روابط عاطفی به پارک ها و برخی مکان های عمومی کشیده شود که در ان صورت بایست در این گونه مکان ها نیز مانع این رفتار و روابط شد اینجاست که برخورد ساده دانشجویی پا را فراتر نهاده و یک برخورد ساده دانشجویی به مکان های خلوت تر و به خانه هایی با روابط نامشروع کشیده می شود که بایست برای مقابله با ان خانه به خانه با فساد مقابله کرد.
 گفتنی است اجرای این طرح نیازبه هزینه ای بسیار بالا دارد هزینه ای که براحتی میتوان از ان برای بالا بردن سطح کیفی دانشگاه ها و تامین نیاز ها و کاستی های دانشجویان استفاده کرد.
بر همگان واضح است که با این وضع اقتصادی کشور اجرای این طرح چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
در این میان عده ای هم مسئله حجاب و عفاف در دانشگا ها را علت این طرح می دانند که در پاسخ فقط به گفته اقای علی عباسپور رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره میکنیم که در مصاحبه ای اشاره کرده اند که طرح حجاب و عفاف در کل کشور باید اجرا شود و مختص دانشگاه ها نیست زیرا روابط زن و ومرد – دختر و پسر تنها در دانشگاه نیست که باید بر اساس ضوابط اسلامی باشد بلکه لازم است در سطح جامعه روابط بر اساس موازین اسلامی بر قرار شود وی همچنین افزوده : جدا سازی دختر و پسر در دانشگاه ها مفهومی ندارد چرا که این دو جنس در جامعه در کنار یکدیگرکارمی کنند.
 این طرح اجرایی شده ولی کاری جز توهین به محیط علمی و دانشگاهی نیست به خاطر یک سیب گندیده در یک جعبه کل میوه های جعبه را دور نمی ریزند این طرح نیز همچون فیلترینگ سایت ها یا جمع کردن ماهواره هاست بایست باور کنیم عصر اطلاعات و ارتباطات است به فرزندان این مرز و بوم یاد دهیم چگونه عاقلانه ارتباطات اجتماعی داشته باشند نه اینکه به کل مسئله ارتباط را منکر شویم این کار صورت مسئله راپاک کردن است.
 
در پایان حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند : فرزنددانتان را متناسب با زمان خودشان تربیت کنید.

سردبیر اجتماعی نشریه هیچ افشین حسن پورمن همان هیچم که بودم...              

 


نظرات شما عزیزان:

کادیلاک سفید
ساعت1:03---15 فروردين 1391
بعضی ازین تفکرات مصداق بارز ازونور بام افتادنه.خود معمار کبیر انقلاب وقتی با این کار و به این شدت مخالفت میکنه،آیا جایی میمونه واسه این طرز فکرا که خودشونو انقلابی اصیل میدونن؟نه واقعا میمونه؟؟

بی طرف
ساعت20:50---9 فروردين 1391
اخه مرد یا زن مومن وقتی تفکیک میکنند رابطه ساده که در همون حد همکلاسی است به پارک و.. کشیده میشود اونجا هم وقتی ناظر رابطه های دختر و پسر تو جامعه میشویم میبینم اوضاع چگونه است دانشجویی هم که تفکیک میشه عقده ای میشود دست به هر کاری میزند
البته من شخصا در بعضی جا ها با نویسنده موافق و در بعضی جا ها هم مخالفم ولی اون چیزی که ب.د ازش ایراد گرفته جای ایراد نداره


ب-د
ساعت19:03---9 فروردين 1391
اصلی ترین دلیل تفکیک جنسیتی در دانشگاه اینه که در این سن فرد سرشار از شور و هیجان جوانی است بارها دیده و شنیده ایم که پسری با پیشنهاد تو خالی باعث آسیب به دختر شده است.

اینجا دختران هستند که دچار مشکلات می شوند.

و دلیلش هم متنی است دوست عزیزم نوشته است (( لازم به ذکر است با جدا کردن دختران و پسران از هم و جلوگیری از روابط دختر و پسر در دانشگاه ها سبب می شود برخورد های ساده دانشجویی و همچنین برخی روابط عاطفی به پارک ها و برخی مکان های عمومی کشیده شود که در ان صورت بایست در این گونه مکان ها نیز مانع این رفتار و روابط شد اینجاست که برخورد ساده دانشجویی پا را فراتر نهاده و یک برخورد ساده دانشجویی به مکان های خلوت تر و به خانه هایی با روابط نامشروع کشیده می شود که بایست برای مقابله با ان خانه به خانه با فساد مقابله کرد))

مگر رابطه ای فراتر از دو همکلاسی بین ما برقرار است که به پارک و ....... کشیده شود.



هیچ هیچ هیچ
ساعت20:39---8 فروردين 1391
ممنون از افشین عزیز ولی یه مطلب رو من بگم که وقتی رییس جمهور ب این طرح مخالفه و مزدم و اقشار جامعه هم مخالفن پس حتما بحث از جایی دیگه آب می خوره که به نتیجه نمی رسه.

دانشجو
ساعت16:08---8 فروردين 1391
ببینین من فقط میخوام طرح موضوع کنم.
نکته ی اصلی اینه که هنوز مسولان این طرح هدفشون از این کار رو نمیدونن چیه،واز طرف دیگه اگر دانشگاه تفکیک شود تمرکز دانشجویان بر مسائل سیاسی بیشتر میشود.
سیاستمردان بزرگ میگن فساد در جامعه تنها سلاحیست که میتوان به وسیله ی آن مردم را از تمرکز بر عملکرد حکومت دور نگه داشت .(مقصود از فساد درگیر کردن مردم به کارهای مختلف )


معدنی
ساعت15:14---8 فروردين 1391
من یه پیشنهاد دارم درون خانواده ها رو هم تفکیک کنید مثلا مادر و دختر تو یه اتاق باشن پسر و پدر تو اتاق دیگه

atefeh.h
ساعت14:13---8 فروردين 1391
یه اقدام سطحی و فکر نشده...

آقا از مهدکودک تا دانشگاه رو که تفکیک کردین مجلسم تفکیک کنید تموم شه بره دیگه...


بعد سیاسی
ساعت14:06---8 فروردين 1391
من که میگم این یه سیاست بعد ها منظور من رو می فهمید ولی مثل روز برای من روشنه چی میشه

سعیده یادگار
ساعت13:53---8 فروردين 1391
مثل همیشه فقط یک مسئله ی درست و حسابی مطرح میشه که مردم از جانبشون یک چیزی شنیده باشن ولی وقتی بحث اجرای اون در میون باشه شعور مردم رو زیر سوال میبرن.خود دانشجو ها باید این مسئله رو شفاف سازی کنن.

!!!
ساعت12:08---8 فروردين 1391
بعد به مای دانشجو میگن قشر روشن فکر اونقدر مارو بی شعور فرض کردن فکر می کنن نمی تونیم خودمون رو کنترل کنیم اقایون مگه خودتون نمی گین ما قشر روشن فکر جامعه شما هستیممممممممممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟
فقط متاسفم واسه دانشجوها که این توهین رو قبول کردیم


neda abbasi
ساعت11:58---8 فروردين 1391
کاملا درسته به جای فرهنگ سازی و آگاهی دادن به بچه ها و تربیت درست به مسائلی می پردازن که وضعیت رو بدتر میکنه.در ظاهر امر مشکلات کم نشون داده میشه در حالی که با این ظاهرسازی ها مشکلات بدتر میشه و درمان اونا سخت تر...البته باید راه حل منطقی پیدا بشه چون در مقابل افرادی هستند که با کارا و رفتارشون کل شخصیت و شأن دانشجو رو زیر سوال میبرن پس بهتره که از هر 2 لبه به قضیه نگاه بشه و راهکاری به عمل بیاد که به معنای واقعی درسته

مینا شکراللهی
ساعت11:19---8 فروردين 1391
دقیقا به چیزی اشاره کردین که حرف دل همه ی دانشجوهاست.. اونقدر با این عمل به شعور دانشجو توهین میشه که یه وقتایی آدم میمونه که واقعا این دانشجویی که اونا ازش حرف میزنن کجاست؟کیه؟ !!!! به امید بالارفتن شعور اون کسایی که دانشجو رو هیچ میشمورن..

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 1:38 ::  نويسنده : admin